Anna; Grosmanová

Exotický speciál: Longan - dračí oko

14. 10. 2010 19:38:40
Další exotické ovoce, které se touto dobou objevuje v českých ovo/zel prodejnách. Jak chutná, od kud pochází? K čemu se dá použít? Čtěte dál v mém exotickém speciálu. Jak začal?

longan.bmp

Původ: Jihovýchodní Asie /Čína, Thajsko

Použití: dá se jíst samotné, stejně jako lichi a nebo se dá do pokrmů podávat sušené. Jak ho ale správně vysušit se ale už nikde nedozvíte. Určitě ho můžete zkusit dát do salátu a nebo použít jako dekoraci. Nikdo nebude vědet co to je, a vy budete vypadat jako odborníci na Asijské ovoce :D A nakonec to bude ještě dobroučké.

Semena se používají na výrobu šamponů

lomganuvnit.bmp

"Ročně se z jednoho stromu sklidí přibližně 2 metráky ovoce, dobré roky jsou však obvykle střídány s horšími a sklizeň longanu je nižší. Do karet longanu nehraje ani období sklizně. Polovina srpna, kdy dozrává, je v Indočíně obdobím tajfunů a monzunových lijáků, čímž se komplikuje česání ovoce i jeho transport. Ihned po očesání se pro udržení čerstvosti longany prudce schladí v ledové vodě, dále se skladují při teplotě do 7,5 °C a vlhkosti okolo 90%, důležité je zejména zabránit vysoušení ovoce."

(zdroj: clanky.vareni.cz)

Co o nich říkám já: asi jsem už chytila konec jejich sezóny, takže moje ochutnávka byla poněkud natrpklá, přezrálá. Je to v podstatě takové lichi. V obchodě mi pan prodavač dal dokonce jedno ochutnat ještě než jsem si ho koupila. Ptala jsem se ho totiž jak se to jí a on: loupej! mušíš šlupka dolu. (S češtinou to totiž u našich milejch číňánků neni nic moc.) tak sem loupala rovnou na zem v obchodě :) Pán co stál se mnou ve frontě valil oči jak vejr a pak se sebral a pár si jich taky koupil :D Prej: "no to je bomba!"

Stojí tak korunu až dvě za kus, takže proč v rámci "každý den něco nového" nekoupit právě dvě tři kuličky Longanu :)

longancinani.jpg

Autor: Anna; Grosmanová | karma: 17.73 | přečteno: 3884 ×
Poslední články autora