Anna; Grosmanová

Zbytky (z) léta (201-203)

26. 09. 2011 15:17:47
A léto jsme profrčeli ani nevím jak. Nejdelší prázdniny mého života jsou za mnou. Škola volá. Prázdniny to byly vskutku nabité, ale já musím říct, že se do té školy letos opravdu těším. Nové prostředí, nové předměty, noví lidé. Kdo by se netěšil. Vzhůru do Suchdola, vstříc novým zážitkům.

Tady je pár receptů z léta, z chvil prolitých sluncem, houbovou omáčkou a relaxem.

Rýže se švestkami (201):

Ingredience: 16 dkg rýže (kulatozrné), 1/2l mléka, 5 dkg másla, 8 a 1⁄2 dkg cukru, citronová kůra, vanilka, 2 žloutky, 4 dkg čokolády, 2 dkg opražených strouhaných oříšků, ze 2 bílků sníh, 25 dkg švestek nebo višní, 2 dkg másla, 2 dkg strouhanky, nebo kokosu

Rýži s mlékem uvaříme do měkka. Hotovou kaši dáme vychladnout. V míse umícháme máslo, cukr, žloutky, citronovou kůru a vanilku, poté přidáme vychladlou ryži, strouhanou čokoládu, oříšky a sníh. Formu na nákyp vymažeme máslem, vysypeme strouhankou nebo kokosem a polovinu hmoty do ní rozetřeme, poklademe rozpůlenými, vypeckovanými švestkami a rozetřeme na to zbytek hmoty. Nákyp upečeme na 180-200°C do růžova. Nákyp můžeme připravit i s jakýmkoliv jiným ovocem.

nakyppred2.jpg

smíchat to

svestkyvnakypu12.jpg

navršit to

mrkvickaji.jpg

upíct to a SNÍST TO!

Moje poznámky:

Já bych si nejraději ten nákyp dala bez těch oříšků a klidně i bez té čokolády... Švestky bych tam dala skrz naskrz všude, nakrájené na menší kousky, ale nákyp to byl dobrý. Použít kulatozrnou rýži bylo chytré, hodí se totiž na nákypy a mléčné rýže díky své škrobovitosti. Stejně ho nejvíc snědl pan Mrkvička.

Nákyp jsem dovezla na chatu, na které jsme měli v létě sraz s kamarády. Tam se nedalo ubránit chození na houby a vaření všemožných pokrmů, takže tady je alespoň foto ze servírování bramboračky, to abyste nám trošku zase záviděli :)

tumas.jpg

jimeee.jpg

Na chatě jsem si s KeyJo-ovým svolením natrhala trochu kopru a tak jsem ho pak mohla vesele naložit do soli. Tady je:

kopr_garden.jpg

Kopr v soli (202):

Opraný kopr drobně usekáme, smícháme se solí a urovnáme do sklenice, kterou uschováme. Tímto způsobem můžeme uchovávat i petrželku a pažitku.

Moje poznámky:

Ech, dávkování? Kolik čeho na co? Kolik kopru na kolik soli? No, můj odhad se prokáže, až budu kopr na něco používat. Soli je tam jak blázen, tak uvidíme. Jestli s tím máte někdo nějakou zkušenost, můžete se ozvat v diskusi.

koppp.jpg

Ještě také návrat k lásce s drobenkou. V létě jsem dělala koláč s drobenkou a teprv teď narazila na to, že v Sandtnerce je také. Takže další recept šupity šupity tam!

Drobenka na koláče (203):

Ingredience: 8 dkg mouky, 6 dkg cukru, 6 dkg másla

Do prosáté mouky a cukru rozsekáme nožem máslo a vše rukou promícháme, dáme na 10 minut do studena, načež posypeme koláč a upečeme.

drobenka.jpg

Autor: Anna; Grosmanová | karma: 17.61 | přečteno: 1968 ×
Poslední články autora