Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Projekt Sandtnerová: Smetanový dort (244)

Druhý díl vyprávění o jednom smetanovém dortu. Jak se mele mouka, o tom už bylo dosti včera. Pro ty z vás, kteří nezaregistrovali, odkaz ZDE. Dnešní díl je pouze a jedině o pečení!

Jelikož jsem dort vyráběla v Bratkovicích u Příbrami a potřebovala jsem ho přemístit do končin v okolí Jesenice, tak jsem musela nasednout do svojí luxusní limuzíny a vydat se na tour de dálnice. Dort jsem naložila do svojí nové, přepravné dortové formy, (v průměru má asi 30 cm, je vysoká, má držák a je plastová) obložila jí trochou ledu v igeliťáku, u spolujezdce jsem ji zajistila proti skluzu a vyrazila jsem. Cesta byla super, až do chvíle, než jsem u Prahy narazila na jakýsi kruhový objezd, na kterém byly značky přeházeny, jako kdyby si tam dopraváci z někoho chtěli utahovat. Nevadí. Takže jsem se podle značky vydala směr Jesenice, ale když jsem po půl hodině jízdy (s jasným tušením, že jedu špatně a s obavou že skončím na Slapech – nemám na ně nejlepší vzpomínky) dojela do Vraného nad Vltavou, trošku jsem si vzlykala. Kdesi jsem vyhrabala auto atlas z roku 98 (navigace na mém smart founu hlásila, že nemůže najít moji polohu) a podle něho usoudila, že budu muset jet přes Jílové. Nebudu lhát, benzínu nezbývalo mnoho, vedro mi bylo jako v sauně (felicie má rozbitou klimatizaci :D) a bála jsem se, jak je na tom asi dort. Se strachem z toho, že se upeču, někde v těch serpentýnách se mi dort rozjede na všechny strany a že mi dojde benzín, jsem to vyjela asi za deset minut a v Jílovém jsem byla ani jsem nemrkla. Pak už to bylo jen asi 10 km. Happy end se konal, dort se nerozjel, byl vynikající a dokonce vypadal docela slušně. Zkrátka a dobře, mojí zelené káře blahoželám, že na mě dokázala 30 km z pravého dolního rohu oranžově blikat, ale nevypekla mě. Díky!

Zato tento dort jsem (vy)pekla já a to docela poctivě. Jak na to? Čtěte dál...

Smetanový dort:

Ingredience: 18 dkg moučkového cukru, 5 žloutků, 1 vejce, vanilka, z 5 bílků sníh, 11 dkg polohrubé mouky, 1 smetana na šlehání, 10 dkg moučkového cukru, ½  kg jahod, 300g tvarohu

Rozpočet na menší formu (děleno 2/3): 11 dkg moučkového cukru, vanilkový cukr, 3 žloutky, 1 vejce, 8 dkg polohrubé mouky, ze 3 bílků sníh,1 smetana na šlehání, 10 dkg moučkového cukru, ½  kg jahod, 300g tvarohu

Prosátý moučkový cukr, žloutky, vanilku, a celé vejce mícháme, až vše zhoustne. Potom přidáme sníh z bílků a polohrubou mouku. Jemně vmícháme a nalijeme do formy, kterou máme po dně vyloženou pečícím papírem. Okraje vymažeme máslem. Pečeme asi na 170°C do růžova. Takto si upečeme dva korpusy, které pak necháme vychladnout. Následně je rozřízneme a naplníme střídavě šlehanou smetanou a tvarohem s cukrem. Mezi patra vkládáme jahody nakrájené na plátky. Po krajích a navrchu pomažeme dort tvarohem. Nahoře ozdobíme dle libosti jahodami.

postup

Moje poznámky:

Uznávám, trošku jsme si to upravila, ale originální znění se liší jen tím, že se dort neplní tvarohem a mezi patra se nedávají jahody. Dávají se pouze na vrch a dort se plní jen šlehanou smetanou. Jinak ale korpus je skvělý. Velmi nadýchaný a snadný. Doporučuji.

Dort byl nakonec docela vysoký, přeci jen 4 patra už jsou znát, každopádně i cestu přes serpentýny krásně zvládl! Jenom jahody jsem zdobila až na místě.

Abych to shrnula. Pokud se chcete držet jednoduchosti, stačí si korpus udělat jen jeden, rozpůlit, naplnit šlehačkou, ozdobit jahodami a je to.

grosmanova.blog.idnes.cz:  FACEBOOK

Autor: Anna; Grosmanová | úterý 22.5.2012 13:18 | karma článku: 21,03 | přečteno: 3812x
  • Další články autora

Anna; Grosmanová

Proč už Česko není soběstačné v produkci potravin? A hrozí jejich nedostatek?

Já sama nevím. Ale ze zpráv nejen ze zahraničí je zjevné, že je třeba nastražit uši a vznést dotazy. Jaká je tedy situace ve světě a v Česku?

17.4.2020 v 11:00 | Karma: 24,31 | Přečteno: 1288x | Diskuse| Ekonomika

Anna; Grosmanová

„Co mám pořád vařit?“

Po prvotním šoku z přepadové virové okupace, přichází, jak se dalo čekat zákopová válka. Zákopová válka je ovšem jen pro vytrvalé. A tak jestli mezi vytrvalé typy nepatříte a připadáte si paralyzovaní nabízím inspiraci.

20.3.2020 v 17:10 | Karma: 17,97 | Přečteno: 4480x | Diskuse| Ona

Anna; Grosmanová

Skladování jídla doma? Desetkrát větší šance, že se vyhodí.

Nikdy více, za posledních 30 let, nebylo třeba dávat pozor na to, aby se nám doma potraviny nekazili jako dnes. Jak na skladování potravin? A předně těch momentálně nejohroženějších? V tomto popisném návodu.

18.3.2020 v 10:45 | Karma: 8,66 | Přečteno: 907x | Diskuse| Hobby

Anna; Grosmanová

Jídelníček na 14 dní, aneb jak nakoupit rozumně

Doma je nečekaně celá rodina, a tak to asi bude měsíc. Jak si naplánovat jídelníček a podle toho nákup, aby to mělo smysl, nestálo to moc peněz a času? Abyste nenakupovali zbytečnosti, co se zkazí a co nikdo nebude chtít jíst.

13.3.2020 v 14:30 | Karma: 36,29 | Přečteno: 15838x | Diskuse| Ona

Anna; Grosmanová

Třený knedlík k zajíci na smetaně (294)

Změna editoru na tvorbu článků a pozvání na Expo s prezentací o projektu Sandtnerová, mně nečekaně donutila se zase rozhýbat. Ku třístovce opravdu pomalu (haha Slow Food), ale jistě. Kdo z vás projekt Sandtnerová neznáte - ZDE!

16.6.2015 v 11:30 | Karma: 20,21 | Přečteno: 2547x | Diskuse| Hobby
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 176
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3356x
grosmanova.blog.idnes.cz


Anna Grosmanová? Cože, kdo? Studovala kvalitu produkce, před dlouhými lety psala foodblog, začala podnikat s vývary, provázet turisty po Praze a momentálně je na mateřské. Jinak řečeno, miluje vaření a nové výzvy. Hurá do toho!

___________ FACEBOOK: grosmanova.blog.idnes.cz

Instagram: @foodpioneer

WEB: www.foodpioneer.cz

Seznam rubrik

Oblíbené stránky