O guláši a Bavorsku (249 - 251)

Myslím, že na pořádný, poctivý guláš nedá nikdo dopustit. Ani já. Guláš je zaručeně jedno z mých oblíbených jídel. Babička mě jím, když přijedu na návštěvu, snad ještě nikdy neurazila.

Tento guláš je trošku jiný tím, že se do něho mají zavařit jakési bramborové nočky. Což určitě není špatný nápad. Avšak já, jelikož jsem byla v létě v Bavorsku, v regionu Allgäu, jsem měla pocit, že místo rozvařených brambor, bych si k tomu guláši raději dala něco na způsob věhlasných švábských „špeclí“. Špecle jsou smažené (nebo vařené) bramborové nočky a podávají se ke všemu možnému. My jsme je měli s hovězím masem a omáčkou.

Takže ano, trošku jsem si to upravila podle sebe, ale přeci když už vařím pro celou rodinu, tak nebudu riskovat, že ony bramborové nočky se v guláši rozvaří a bude z toho kejda s hrudkami.

Kdo jste tu poprvé a nechápete o co jde, tak zde je odkaz na stránku "O PROJEKTU SANDTNEROVÁ"

Smažené bramborové nočky (249):

Ingredience: 50 dkg brambor, sůl, 8 dkg polohrubé mouky, na špičku nože kypřícího prášku „Moudrá hlava“, 1 vejce, 4 dkg mouky na vál, 10 dkg sádla na smažení

Ve slupce uvařené brambory oloupáme, prolisujeme na vál, přidáme sůl, mouku, vejce, na špičku nože kypřícího prášku a zpracujeme v těsto. Pak vyválíme dlouhé tenké válečky a nakrájíme nočky. V kastrole si rozpálíme sádlo, vložíme do něho nočky a usmažíme je do růžova.

Moje poznámky: Hlavně použuíjte "Moudrou hlavu" :D

Hovězí guláš s bramborovými nočky (250):

Ingredience: 70 dkg hovězího květového masa, 6 dkg cibule, 8 dkg sádla nebo másla, paprika, kmín, 3 rajská jablíčka, sůl, 2 dkg másla, 1 dkg másla

Ingredience na nočky: 20 dkg brambor, sůl, 10 dkg polohrubé mouky, 1 vejce

Očištěné hovězí maso nakrájíme na gulášové kostky. Na sádle si usmažíme drobně nakrájenou cibulku do růžova, přidáme k ní papriku, kmín, nakrájená rajská jablíčka, nebo protlak a dusíme. Pak přidáme maso, osolíme je a opět dusíme. Po chvíli maso zalijeme vařící vodou a dusíme skoro až do změknutí. Zvlášť si připravíme řídkou máslovou jíšku a zavaříme jí do guláše současně s bramborovými nočky a vše dobře povaříme. Měkké maso s nočky vyndáme drátěnou naběračkou na mísu a procezenou šťávou polijeme.

Nočky do guláše: Uvařené horké brambory oloupáme, rozstrouháme, osolíme a posypeme polohrubou moukou. Pak je spojíme celým vajíčkem v těsto a lehce propracujeme. Z těsta upravíme tenké kulaté válečky, nakrájíme je na hodně malé nočky a zavaříme je do guláše.

Moje poznámky:

Za prvé, jsem nejdříve do růžova osmažila cibulku, přidala maso a smažila dál. Pak až teprve přidávala kmín, sůl, papriku a rajská jablíčka. Nočky jsem ale vůbec nechtěla zavařovat do guláše (představa ja tam rozmočené tak jakože plavou… no prostě jsem vyměkla. Tak jsem udělala těsto podle předpisu, nakrájela nočky a osmažila je. Guláš jsem necedila, ale musím říct, že i tak byl vynikající. Rajská jablíčka mňam. Nočky také skvělé. Skoro jako kroketky, akorát se vůbec člověk nemusí zabývat nějakým vyvalováním na perfektní kuličku. Určitě doporučuji.

Někdy o prázdninách jsem dělala guláš obyčejný, tak připojuji:

Obyčejný guláš (251):

Ingredience: 50 dkg hovězího masa, 25 dkg vepřového masa, sůl, paprika, 6 dkg slaniny, 3 dkg másla nebo sádla, 6 dkg cibule, 3 dkg mouky

Hovězí maso a vepřové ramínko lehce opereme, zbavíme kostí, nakrájíme na kostky, osolíme a posypeme paprikou. V kastrole na nakrájené slanině a rozpáleném másle nebo sádle si usmažíme do růžova drobně nakrájenou cibulku, načež do ní vložíme připravené hovězí maso, které dusíme 20 minut, pak přidáme maso vepřové a vše dusíme opět 20 minut. Potom zaprášíme šťávu moukou, kterou podusíme tak, aby ztratila syrovou chuť, přidáme podle potřeby horký vývar, nebo vodu a guláš udusíme od měkka. Pak jej urovnáme na mísu a polijeme procezenou šťávou.

Na konec pár fotek z Bavorska

Allgäu to jsou samé kravičky, zříceniny, BMW´s , hrady a krásná krajina... Přestěhovala bych se ve vteřině.

 

 můj fACEBOOK

 

Autor: Anna; Grosmanová | pondělí 24.9.2012 14:30 | karma článku: 18,79 | přečteno: 2733x
  • Další články autora

Anna; Grosmanová

„Co mám pořád vařit?“

20.3.2020 v 17:10 | Karma: 17,97

Anna; Grosmanová

Na měsíc Francouzkou II.

14.10.2013 v 14:00 | Karma: 24,53

Anna; Grosmanová

Na měsíc Francouzkou I.

2.10.2013 v 12:20 | Karma: 19,22
  • Počet článků 176
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3356x
grosmanova.blog.idnes.cz


Anna Grosmanová? Cože, kdo? Studovala kvalitu produkce, před dlouhými lety psala foodblog, začala podnikat s vývary, provázet turisty po Praze a momentálně je na mateřské. Jinak řečeno, miluje vaření a nové výzvy. Hurá do toho!

___________ FACEBOOK: grosmanova.blog.idnes.cz

Instagram: @foodpioneer

WEB: www.foodpioneer.cz

Seznam rubrik

Oblíbené stránky