Jak se studuje na zemědělce a jak se peče Apple pie (254)

Školní rok začal teprve před týdnem, ale na demonstračním pozemku na České zemědělské univerzitě v Praze se sklízí už několik týdnů. Roste tam od všeho trochu. Přes kukuřici, brambory, celer a mrkev se můžete dostat i k cibuli, řepě, chmelu nebo JABLKŮM.

Všechno co se na pozemku vypěstuje, pak putuje do “stánku“, kde se všechna zeleninu prodává.

Já náš demonstrační pozemek navštěvuji, pouze když mám od školy povinnou praxi, ale zrovna včera jsem se na něj šla podívat proto, že se u celeru mořila moje kamarádka. A tak jsem vzala foťák a nestačila mačkat spoušť.

Sklízeči brambor div mě neukamenovali (neubramborovali), protože po celém dni ohýbání už jakože prý toho mají dost nebo co. Prej jakože kluci se jenom pořád vozej a holky musej makat. Pff

 U celeru bylo o něco veseleji. Ve dvou tam seděly holky mezi řádky celeru a vyřezávaly je ze země. Nožem vždy zajely pod zem, vylouply bulvu ven, očistily jí, ořezaly zbytečné kořeny, listy a nakládaly to rovnou do beden. Myslím, že už toho taky měly plné zuby, ale na rozdíl od sběračů brambor se smály.

Nebudu říkat že ne, ale u jablek to byla asi největší pohodička. No posuďte sami.

Jablka teď frčí. A tak bylo na čase se pustit do Apple pie od Sandtnerky. Nenechte se zaskočit zdánlivou složitostí receptů. Z rozpisu č. 1 jsem vzala těsto (jak radí Sandtnerka) a z rozpisu č. 2 nádivku z jablek.

Moje poznámky:

Mně koláč moc nechutnal se přiznám. Možná je to tím, že obecně nejsem moc fanda tohohle suchého, v podstatě slaného křehkého těsta. Jinak nádivka je v pořádku. Té není co vytknout. 

MŮJ FACEBOOK

Autor: Anna; Grosmanová | pátek 5.10.2012 12:11 | karma článku: 14,61 | přečteno: 2059x