Pusinky, hubičky, hubinky a podzim na venkově (267, 268)

Projekt Sandtnerová, tentokrát rozdává pusinky. Co s bílky? No přeci sněhové, slaďoučké hubinky. Vězte, že jsem je již zkoušela několikrát a teď poprvé vyšly. Snad vám tedy moje rady budou alespoň k něčemu dobré. Anebo naopak, vaše rady mně. Na FACEBOOKU se o ně můžete s námi podělit. Jako bonus ještě malé okénko do světa, kam se jezdím vyblbnout se sestrou a bráškama. 

Sněhové kopečky (267)

Ingredience: 3 bílky - 15 dkg cukru - 5 dkg fíků - 5 dkg datlí - 5 dkg vlašských ořechů - vosk na plech. - místo ovoce můžeme zamíchati do sněhu celkem 15 dkg oříšků.

Do kotlíku na sníh dáme bílky, hned přisypeme cukr, postavíme do kastrolu s vařící vodou a na plotně šleháme, až hmota mírně zhoustne. Poté do ní rychle přisypeme drobně nakrájené ovoce, lehce zamícháme a na povoskovaný plech děláme lžicí malé kopečky. Nejdříve kopečky ve vlažné troubě (150°C) osušíme, načež je dáme do teplejší trouby (asi 175°C) zarůžovět. - Hotové složíme na mísu mezí různé cukrovinky.

Moje poznámky:

Chuťově dobré, doporučuji. Co se „osušíme“ týče, tak na cca 150°C hubinky necháme v troubě po dobu 15 minut. Pak zvýšíme teplotu o dvacet, až třicet stupňů a pečeme ještě asi dalších dvacet minut. Pokud je nedopečete, tak se stane to, co je vidět na obrázku u hubinek kávových. Vevnitř budou nedodělané, tudíž lepkavé a budou ulpívat na papíře.

Kávové hubinky

Ingredience: ze 3 dkg pražené kávy si připravíme 1/8 I odvaru (kávy), kterým polijeme 32 dkg cukru a uvaříme. Sníh ze 3 bílků - na špičku nože vanilky

Kusový neb kostkový cukr polijeme silnou černou kávou a povaříme na silnou nitku. Z bílků si ušleháme hodně tuhý sníh, do kterého zašleháme hodně horký cukr a tlučenou vanilku. Hustým krémem vystříkáme pomocí kornoutu a trubičky hubinky na povoskovaný plech a v mírné troubě je usušíme.

Moje poznámky:

A zase moje oblíbená nitka! Konečně jsem vymyslela způsob, jak odvar vyzkoušet, aniž bych si zmrzačila prstíky. Vezměte dvě vařečky, na jednu z nich kápněte trošku odvaru a druhou to na to přilepte a začněte pomalu táhnout od sebe. Když se utvoří pevná nit – jste tam! Wohoo. Taková věc se velmi těžko fotí, tak snad zase příště ;)

Co se chuti týče, tak super. Jinak opravdu je třeba dodržet ty doby (alespoň 15 minut sušit,pak teprve péct na plno - jinak se nedodělají a pak se stane to, co mně při první várce). Druhá várka už byla naprosto s přehledem. Uvnitř hotová.

 

Autor: Anna; Grosmanová | pátek 30.11.2012 13:30 | karma článku: 19,97 | přečteno: 2116x