Anna; Grosmanová

Grilovačka, ředkvičky a makovníčky (286)

27. 05. 2013 13:35:18
U nás na škole teď bouří zkouškové, tak je ideální čas na to, si dodělat praxe na pozemcích. Posledně jsme svazkovali ředkvičky, sázeli pórek a také pleli mrkev. Já s oblibou říkám, že kdo se zemědělcem nenarodil, stane se jím na ČZU. Fotoreport ze Suchdola níže.

guma.jpg

redkvicky.jpg

redkvicky_pohromade.jpg

splash.jpg

milujuje.jpg

Čerstvější ředkvičky jsem si snad už nemohla přát a tak jsem svolala bleskovou grilovačku u nás na zahradě. Kuřecí polévka, vinná klobása, ryby, salát právě z ředkviček (a fenyklu) a dokonce i sladká tečka na konec. Možná nejsme normální, ale nás prostě tohle venkovní hodování strašně baví. Obzvláště, sejde-li se dobrá parta a trocha dobrého zlatavého moku.

lovemfriends.jpg

salat.jpg

klobna.jpg

art.jpg

Makovníčky (286):

Ingredience: 50 dkg mouky - sůl - citr. kůra - 10 dkg cukru - vanilka - 2 dkg droždí – 3/16 I vlahého mléka - 2 žloutky - 10 dkg másla - 2 dkgmásla na plech - 1 žloutek na potření - vanilkový cukr na posypání

Připravíme si tužší kynuté těsto jako na české koláče a dáme vykynouti. Z vykynutého těsta nakrájíme menší kousky, uděláme bochníčky, které dáme na pomoučené prkénko vykynouti. Pak každý bochníček poněkud vyválíme, do poloviny naplníme makovou nádivkou, uděláme makovníčky a dáme je na pomaštěný plech opět vykynouti. Pak je potřeme žloutkem, nastřiháme čistými nůžkami, aby mák bylo vidět, a v horké troubě je upečeme do červena. Pak je posypeme vanilkovým cukrem. Nádivku si připravíme jako na koláče.

Moje poznámky:

Je to taková buchta, kterou jste nenaměstnali do pekáče jednu vedle druhé, ale dali jste jí prostor. Takže není hranatá, ale kulatá. Vcelku nic nového. Pro milovníky máku, vynikající záležitost. Já osobně, jsem si pochutnala.

Makovníčky jsme v té tmě nezvládli vyfotit, ale vypadaly asi takhle makovnicky_01.jpg

Můj Facebook

Autor: Anna; Grosmanová | karma: 17.57 | přečteno: 1689 ×
Poslední články autora