Zabijačka a České koláče II. (293)

Je čas zabijaček. Za týden tu je popeleční středa a tak je čas si dopřát ještě trochu ovárku, tlačenky a nebo kulatých makových koláčků. Já jsem podle Sandtnerky tentokrát vyzkoušela České koláče II., které jsem na zabijačku přinesla. Zároveň jsem využila situace a na naší českou zabijačku pozvala kamarády z Holandska a Německa. Všichni koukali jak diví, jak nám tu kořalka teče proudem, ale přesto zvládneme zpracovat jedno a půl prasete, jakoby nic. Sami posuďte dle fotek, jestli se nám jitrnice povedly!  

České koláče II.

Do umíchaného másla dobře zamícháme cukr, žloutky, tlučenou vanilku, sůl a strouhanou citronovou kůru. Pak k tomu nalijeme z droždí připravený kvásek (málo cukru, mléka a mouky), přidáme ostatní mouku a mléko, vypracujeme těsto jako předešlé (české koláče I.) a dáme kynouti. Pak z něho upravíme koláče tak, jak jest udáno v předešlém předpise a dáme opět kynouti. Poté je potřeme žloutkem, posypeme cukrovou drobenkou a dáme do horké trouby péci. Upečené posypeme málo vanilkovým cukrem.

Drobenka: Na vál si připravíme prosívanou mouku a prosátý moučkový cukr. Do něho přidáme máslo, nožem je v mouce a cukrudobře usekáme a lehce ještě rukou promícháme a do upotřebení necháme ve studenu.

Rozpočet pro 5-10 osob: 14 dkg másla – 5 a 1/2 dkg cukru - 3 žloutky -1/2 cm vanilky - strouhanou citronovou kůru - sůl - 3 dkg droždí – 1/2 dkg cukru - 5 dkg mouky a 1/8 I mléka na kvásek - 45 dkg mouky krupičkové – 1/8 I mléka na zaděláni - 1 žloutek. - Na drobenku: 4 dkg mouky - 3 dkg cukru - 3 dkg másla

Moje poznámky:

Nevím čím to, ale koláče se mi zdály poněkud sušší. S těstem se pracovalo snadno, ale celkový dojem na mě nezanechaly. To České koláče I. byly určitě větší terno. Pokud je tu někdo, kdo tyto koláče také dělal, zajímalo by mě, jakou s nimi máte zkušenost.

 

 

 

Autor: Anna; Grosmanová | středa 11.2.2015 12:00 | karma článku: 19,57 | přečteno: 2278x