Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sandtnerová: Višňový piškotový koláč a vyprávění (189)

To jsem vám ještě nevyprávěla zážitky z tábora. Letos jsme měli tábor ve stylu středověku, takže bylo potřeba sehnat všemožné rekvizity jako je například brnění, ovčí rouna, svícny, košile, meče, luky, pečetící vosky, pergameny, hliněné ucháče, kovadlinu, dřevěné lžíce, jó a taky slepici. Slepici? Cože? Slepici. No jo, slepici. Zkrátka rozhodli jsme se letos vzít na tábor nějaké zvíře a zapojit ho do programu. Nakonec rozhodnutí padlo na slípku (děti jí pojmenovaly Klotylda), která snášela zlatá vejce.

Slepici jsme koupili u stařičkého pána kdesi u DolnoHorních Šudlenic za sto korun. Pán nám ji chtěl dát do takového toho žlutého síťovaného pytlíku od brambor, ale my jsme naštěstí byli připraveni s velkou klíckou. Uff. Představa plného auta, tří lidí a slepice v pytli od brambor mě dost vyděsila.

Je pravda, že moje modrá kráska (ferrarit) byla narvaná až po strop, jedna sedačka sklopená a do toho jsme tam ještě byli my tři (Já, Niva a KeyJo). Slepice z nás radost neměla a tak kadila o sto šest a rozmetala to všude okolo sebe. Juchů. NIva s ní seděla na zadní sedačce a musela trpět ten ukrutný smrad z první ruky. Větrání nevětrání, smrad byl notný. Niva se rozhodla (svoji) situaci zachránit tím, že se chtěla překrýt pláštěnkou, ale slepice se tak přeukrutně lekala toho šustění, že div nevylítla z té morčecí klece. Vesele jsme slepičku dovezli na tábor, zhotovili jí kurníček i výběh a hurá, mohli jsme čekat na vajíčka. Za tábor snesla 3 (plus jedno zlaté) a vypadala poměrně spokojeně.

Tábor proběhl „celkem hladce“, když pominu noc (a déšť při bourání), kdy za mnou v jednu v noci přišla dívenka, se slovy: „mě je nějak špatn...ě..blééé“. Jakožto zdravotníkovi mi nezbylo než vstát a střevní katastrofu jít řešit. Nevadí, vstala jsem tu noc ještě čtyřikrát a vesele obcházela tábor s rýčem a kýblem. Oujé.

Jedna z opravdu povedených akcí byla, když jsme na konec tábora uspořádali středověkou opulentní hostinu. To byste nevěřili, jak se děti dokážou rozjet, když jim povolíte za sebe házet kosti a jíst rukama. Celodopolední točení kuřat, na višňovém rožni byla opravdová báseň. Slepice pozorovala celou událost z povzdálí a mám pocit, že jsme v ní probudili jisté kanibalské pudy.

Vegáč Klotyldě skončil, když jsme jeli zpět z tábora. Opět plné auto věcí, tentokrát celá zadní sedačka dole a slepice vedle mě. Chochó. Před nájezdem na dálnici, ejhle silniční kontrola „SLEČNO!“. Dokážete si představit, jak vypadá člověk po třech týdnech v přírodě, co chodí spát každý den v jednu a vstává v sedm a přes den běhá po kopcích? No, vylezla jsem tedy ven a usmívala jsem se, jak jen to šlo, poněvadž co si budem povídat, kdyby chtěli, sebrali by mi nejen řidičák, ale i auto a kdo ví, možná i slípku (a to by mě opravdu naštvalo). Předložila jsem všechny doklady a pán povídá: „Odkud jedete? A kam vezete tak narvané auto? Vždyť nemůžete vidět dozadu?“

Já: „No, jedu z dětského tábora v Chrupavkovicích..víte, já..“

Policista: „V Chrupavkovicích? Tam mám maminku! A kde to tam máte?“

Pak se podíval na otisky asi čtyř párů zablácených rukou na kapotě auta (auto vypadalo tou dobou jako jeep) a ještě dodal: „ááá vidím, že vás někdo vytlačoval z rygólů..hm, nemáte to tam nahoře nad tou jílovitou cestou?“

Já: „No, přesně tam, včera totiž byla bouřka a to víte, ta cesta, to je pak peklo.“ (+výraz ztrápené chudinky)

No a v tu chvíli bylo vyhráno. Asi deset minut jsme si vyprávěli o Chrupavkovicích a okolním kraji, policista nezkontroloval ani ťuk. Snad ani nezapsal, že mě stavěl, co já vim a nechal mě jet. Slípku naštěstí nekomentoval. Tu jsem dovezla domů, tam jí ubytovala na balkóně a druhého dne z rána už jsme spolu jeli k babičce (myslím že si na cestování tou dobou už docela zvykla), která si jí nechala. Tak skončila pohádka o Klotyldě happy endem a teď už honem k vaření.

Tedy, ještě přikládám pár fotek, ať vidíte, jak se na táboře máme skvěle.

Tohle je jiná várka - bez slepice, ale taky pěkně natřískaná...

Višňový piškotový koláč (189):

Ingredience: 21 dkg cukru, 6 žloutků, vanilku, citronová kůra, 21 dkg polohrubé mouky, z 6-8 bílků sníh, ½ kg višní, 2 dkg mouky a másla na vymazání

Nejdříve utřeme žloutky, prosátý cukr, vanilku a citronovou kůru do zhoustnutí. Pak přidáme tuhý sníh z bílků a prosátou polohrubou mouku. Těsto rozetřeme na máslem vymazaný a moukou vysypaný plech, poklademe omytými, osušenými višněmi a koláč upečeme na 180°C do růžova. Hotový vychladlý koláč pocukrujeme a podáváme.

Moje poznámky:

Višně si raději vypeckujte. Známá věc, pak vás to bude o to víc štvát při jídle. Vanilka jako vždy, přidáme semínka z vnitřku (černá lepkavá hmota). No a co se týče bílků, Sandtnerová uvádí 8 bílků, ale já dal jen těch šest, co jsem měla na žloutky a stačilo to. Sníh se hlavně musí udělat dostatečně tuhý. Já bych to pojemnovala bublanina. Chutná to tak totiž.

Autor: Anna; Grosmanová | středa 27.7.2011 13:00 | karma článku: 22,87 | přečteno: 2674x
  • Další články autora

Anna; Grosmanová

Proč už Česko není soběstačné v produkci potravin? A hrozí jejich nedostatek?

Já sama nevím. Ale ze zpráv nejen ze zahraničí je zjevné, že je třeba nastražit uši a vznést dotazy. Jaká je tedy situace ve světě a v Česku?

17.4.2020 v 11:00 | Karma: 24,31 | Přečteno: 1288x | Diskuse| Ekonomika

Anna; Grosmanová

„Co mám pořád vařit?“

Po prvotním šoku z přepadové virové okupace, přichází, jak se dalo čekat zákopová válka. Zákopová válka je ovšem jen pro vytrvalé. A tak jestli mezi vytrvalé typy nepatříte a připadáte si paralyzovaní nabízím inspiraci.

20.3.2020 v 17:10 | Karma: 17,97 | Přečteno: 4480x | Diskuse| Ona

Anna; Grosmanová

Skladování jídla doma? Desetkrát větší šance, že se vyhodí.

Nikdy více, za posledních 30 let, nebylo třeba dávat pozor na to, aby se nám doma potraviny nekazili jako dnes. Jak na skladování potravin? A předně těch momentálně nejohroženějších? V tomto popisném návodu.

18.3.2020 v 10:45 | Karma: 8,66 | Přečteno: 907x | Diskuse| Hobby

Anna; Grosmanová

Jídelníček na 14 dní, aneb jak nakoupit rozumně

Doma je nečekaně celá rodina, a tak to asi bude měsíc. Jak si naplánovat jídelníček a podle toho nákup, aby to mělo smysl, nestálo to moc peněz a času? Abyste nenakupovali zbytečnosti, co se zkazí a co nikdo nebude chtít jíst.

13.3.2020 v 14:30 | Karma: 36,29 | Přečteno: 15838x | Diskuse| Ona

Anna; Grosmanová

Třený knedlík k zajíci na smetaně (294)

Změna editoru na tvorbu článků a pozvání na Expo s prezentací o projektu Sandtnerová, mně nečekaně donutila se zase rozhýbat. Ku třístovce opravdu pomalu (haha Slow Food), ale jistě. Kdo z vás projekt Sandtnerová neznáte - ZDE!

16.6.2015 v 11:30 | Karma: 20,21 | Přečteno: 2547x | Diskuse| Hobby
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 176
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3356x
grosmanova.blog.idnes.cz


Anna Grosmanová? Cože, kdo? Studovala kvalitu produkce, před dlouhými lety psala foodblog, začala podnikat s vývary, provázet turisty po Praze a momentálně je na mateřské. Jinak řečeno, miluje vaření a nové výzvy. Hurá do toho!

___________ FACEBOOK: grosmanova.blog.idnes.cz

Instagram: @foodpioneer

WEB: www.foodpioneer.cz

Seznam rubrik

Oblíbené stránky