Anna; Grosmanová

Seznamte se, toto je PAN Segedín (262)

12. 11. 2012 12:11:22
Tenhle Szegedínský guláš si prostě CHCEŠ dát. Nevím proč, ale byl naprosto geniální. Tak geniální, že jsem ho sotva stihla vyfotit v hrnci. Pak se po něm totiž zaprášilo až příliš rychle (na to, že byl z 1,5 kg masa).

Udělala jsem k němu knedlíky z mikrovlnky, což se ukázalo jako jeden z nejkouzelnějších triků naší mikrovlnné generace. Mám ráda samozřejmě zdlouhavé a pohádkové vaření knedlíků v ubrousku, ale tohle prostě má něco do sebe. Jsou dobré, rychlé a skoro byste to na nich nepoznali. Tenhle trik jsem totiž objevila (a také velmi ocenila), když jsme bydlela v Americe a byla jsem naprosto zoufalá při přípravách českých tradičních jídel. Musím říci, že díky tomuto receptu z Apetitu, jsem si ušetřila mnoho trápení. Funguje totiž i s tou jejich All-purpose moukou.

Sice jsem poměrně nedávno Apetitu otevřeně zkritizovala jejich „úžasný diář“ (za čímž si furt stojím – Maggi nápady FUJ!), ale tyhle knedlíky jim musím opravdu a vážně pochválit.

Szegedínský guláš (262):

Vepřový opraný bůček nebo pečínku s kůží nakrájíme na větší kousky a osolíme. V kastrole na rozpuštěné slanině, másle nebo sádle usmažíme drobně nakrájenou cibulku, načež přidáme lžičku papriky, kmínu, lžičku polévky, osolené maso a dusíme asi 1/2 hodiny. Poté přidáme k masu překrájené oprané kysané zelí a na kostičky nakrájené brambory, podle potřeby zalijeme vařící vodou a vše udusíme doměkka. Pak zalijeme kyselou smetanou, přisolíme nebo okyselíme octem a povaříme. Místo brambor můžeme guláš zahustit světlou řídkou jíškou a přidat 1 lžíci prolisovaných rajských jablíček.

Rozpočet pro 5 osob: 75 dkg vepřového ramínka nebo bůčku, sůl, 3 dkg slaniny nebo másla nebo sádla, 6 dkg cibule, kmín, paprika, 20 dkg kyselého zelí, 10 dkg brambor, 1/4 l kyselé smetany, (na jíšku 2 dkg másla a 2 dkg mouky), 1 lžíci prolisovaných rajských jablíček nebo zavařeniny z nich.

pred.jpg

Moje poznámky:

Nechala jsem si nakrájet maso už v řeznictví. Aneb „pane, víte, když já bych potřebovala...“ + úsměv a zoufalý výraz v jednom. Což mi ušetřilo asi tak půl hodiny práce. Pak už šlo všechno jako po sádle. Co se „lžičky polévky“ týče, tak se tím myslí, guláš zalijte vodou/vývarem. Potom duste.

Co se brambor týče, tak si je uvařte zvlášť. V přítomnosti se zelím, by totiž jinak na povrchu ztvrdly a neuvařily by se. Známá toť už nyní věc.

Smetana JO, ocet NE, rajčata JO. Dvě rajčátka, oloupaná, jsem tam nechala vařit po celou dobu – zlepší barvu i chuť :)

szegedin.jpg

Na konec ještě přikládám pár fotek a odkaz na akci pořádanou o.s. Středohoří sobě, které jsem se s potěšením zůčastnila jako porotkyně v soutěži o nejlepší marmeládu. Vyhrála meruňková! Mňam!

jamming.jpg
merunka.jpg

A na konec všech konců ještě poslední fotka. A ta je ze včerejšího oběda U Veverků. Svatej Martin mě letos asi měl opravdu rád. Nadělil mi husičku i víno. A jak se (prý) říká, "Na svatého Martina, bývá dobrá peřina". Tak byla. ;)

husicka_martin.jpg

Můj facebook

Autor: Anna; Grosmanová | karma: 21.54 | přečteno: 3127 ×
Poslední články autora