Anna; Grosmanová

Zasněžená snídaně (279 - 281)

25. 02. 2013 12:00:38
V pátek proběhlo vyhlašování ankety Bloger roku 2012. V ženské kategorii jsem obdržela krásné třetí místo, za které jsem samozřejmě velmi vděčná a tímto chci i poděkovat všem, kteří mi věnovali svůj hlas. Jsem moc ráda, že můžu díky idnes.cz publikovat svoje blogy a tak se setkávat (ať už virtuálně, nebo doopravdy) se zajímavými lidmi. Ještě jednou díky!

Hned po vyhlašování jsem se spolužáky vyrazila na akci. Ti z vás, kteří čtou můj blog už nějaký ten pátek vědí, že naše srazy se ale vyznačují jedním, poměrně specifickým znakem.

Rádi jíme. A jelikož já ráda vařím, tak ani na tento víkend jsem nic nenechala náhodě. Naše přírodovědná třída (z nemalé části tvořena mužským elementem) se ukázala jako docela dobré testovací zařízení pro moje kulinářské brikule. Szegedínský guláš s knedlíkem a italské klobásky (od Františka Kšány ml.) se šťouchaným bramborem, to byla naše volba pro tentokrát a myslím, že obojí dopadlo poměrně obstojně (tedy pokud se kamarádi nenaučili nějak rafinovaně zahrabávat kusy masa do květináčů).

klobasky.jpg

vit.jpg

Kdo jste v pátek kamkoliv přesouvali autem, víte, jaká kupa srandy to byla, jet po dálnici šedesátkou, před Rakovníkem zvažovat nandávání řetězů a v každé prudší zatáčce sevřít vnitřnosti a doufat, že ten člověk naproti vám zpomalí (nebo že vaše brzdové destičky osvítí Duch Svatý).

Už dlouho jsem si cestu Středočeským krajem takhle neužila. A sníh padal a padal, téměř celý víkend. Sen o tom, jak nám okna a dveře zapadají sněhem, takže nebudeme moci v neděli odjet, se ale nesplnil.

bilo.jpg

pes.jpg

deti_sane.jpg

snehu_moc.jpg

Jediné sny, které jsme si mohli o víkendu plnit, byli tedy ty gastronomické. Vybrala jsem tři jednoduchoučké recepty ze Sandtnerky a ty jsem v sobotu dopoledne zrealizovala. Tady jsou.

Medové máslo (279):

Ingredience: 15 dkg másla - 15 dkg medu - 10 žemlí

Čerstvé máslo bez přísad utřeme v porcelánové anebo skleněné nádobě do pěny, do které přidáváme stále míchajíce rozpuštěný, avšak studený med. Takto utřené medové máslo potíráme na žemle a podáváme k snídani, k čaji anebo dětem k večeři.

Jedná-li se o smíchání větší částky másla s medem, které se nespotřebuje

k jedné přesnídávce nebo večeři, použijeme bezpodmínečně čajové máslo jen prvotřídní, jinak by se medové máslo za několik dní zkazilo. Medové máslo po zpracování uschováme ve studenu v porcelánové nádobě.

Moje poznámky:

Dobrůtka, na kterou jsme normálně zvyklí ve formě lepkavých, ocamtaných rohlíků, ze kterých kape med. Tato forma má určitě něco do sebe. Sandtnerčině verzi se nedá upírat značná snadnost manipulace, kterou nejvíce oceníte, máte-li děti – vyzkoušeno na mých spolužácích :D

My jsme si rohlíky ještě navrch posypali čokoládou.

Tvaroh s máslem (Rozhuda) (280):

Ingredience: 12 dkg másla - 50 dkg tvarohu - sůl - paprika - 3 lžíce smetany - sekaná pažitka

V míse si umícháme dobré máslo, přidáme tvaroh, podle chuti soli a papriky, přilijeme smetanu a sekanou pažitku a dobře umícháme. Pak upravíme tvaroh na mísu a ozdobíme jej sekanou pažitkou.

Rýžová kaše (281):

Ingredience: 20 dkg rýže – 1 a 1/2 I mléka - sůl - 8 dkg cukru - 2 dkg másla - 4 dkg cukru – skořice, strouhaná čokoláda - 6 dkg másla

Přebranou rýží vypereme, spaříme, zalijeme studeným mlékem, přidáme sůl, kousek másla, tluč. cukru a stále michajíce připravíme kaši. Na míse ji upravíme jako krupicovou kaši.

Moje poznámky:

Stejně tak, jako s krupicovou kaší, si se sladkou rýží můžete dělat dost, co chcete. Množství cukru, másla, granka anebo čokolády, je naprosto dle gusta.

Snidane1.jpg

Doplňky a nádobí na focení zapůjčila prodejna www.apropos-shop.cz

zde je odkaz na MŮJ FACEBOOK

Autor: Anna; Grosmanová | karma: 19.79 | přečteno: 2297 ×
Poslední články autora