Ztracené vejce nalezeno! Aneb - jak na něj. (261)

9. 11. 2012 12:55:22
Sandtnerka věnovala ztracenému vejci ve své knize 3 recepty. S vysvětlováním toho, jak takové vejce uvařit se moc dlouho nezabývala a místo toho ověnčila přípravu už tak poměrně složitého pokrmu dalšími omáčkami, saláty a nakonec ještě obalováním s oplatkou a smažením. Uff. No hlava mi z toho jde kolem a přichází na mě zase taková ta deprese, kdy mám pocit, že tohle nikdy nezvládnu.

Vybrala jsem tedy recept jakože „nejjednodušší“ a byla jsem ráda, že jsem ráda.

Nejdříve se podívejte, jak je postup vylíčen v knize:

Vejce v kyselé omáčce (261):

Ingredience: 5 vajec, 1/4l octa, 1/4l vody, sůl. Omáčka: 1/4l kyselé smetany, 3 dkg mouky, 2 žloutky, sůl, kmín

„Do vařícího osoleného octa s vodou dáme vařit roztlučená vejce, která povaříme 5 minut. Poté je lžící vyndáme a vložíme na 3 minuty do studené vody, pak je urovnáme na mísu a polijeme omáčkou.“

Konec, šmitec a víc se s váma bavit nebudu. Řekla Sandnterka a dál už se věnovala pouze přípravě omáčky, která pro mě v tu chvíli byla naprosto nezajímavá.

„Odvar, ve kterém se vejce vařila, zředíme vodou, aby omáčka nebyla kyselá, načež odměříme 1/4l odvaru, který stále míchajíce nalijeme do kyselé smetany, ve které jest umíchána mouka, žloutky a kmín a omáčku chvíli povaříme. Je-li omáčka hustá, zředíme ji ještě odvarem.“

Dva řádky o ztraceném vejci a tři o jakési omáčce. Bezva. A teď holčičko, vař. No nic. Naštěstí jsem na to nebyla sama. Přítel, já a pan Frič na videu jsme to společně zvládli.

1) Na plotně si v hrnci přiveďte do varu dostatečné množství vody.

2) Vajíčko si opatrně rozklepněte v kulaté misce do octa (nemusí být 1⁄4 litru) tak, aby v něm hezky plavalo.

3) V hrnci udělejte vír (a kdo chce, může i výra) a doprostřed onoho víru jemně vlijte vejce i s octem.

(Já jsem svoje vejce hodila na kraj víru, jako je tomu ve videu a nikdy se to nevyvedlo. Pak jsme jej hodili doprostřed, takže otáčející se proud vody jakoby omotal bílek kolem nehýbajícího se žloutku a takto nám vyšlo krásné zastřené vejce.)

4) Ihned snižte plamen, aby vám bublinky procházející vodou od spodu až nahoru nepotrhaly vajíčko.

5) Vajíčko vařte asi 3 minuty a pak ho lžící vyndejte na talíř a osolte. V okolí vejce můžou být bílé chuchvalce, nebo vlákna, ta můžete jemně odstranit. Pokud se vám takto vejce podařilo uvařit, tak vám gratuluji.

Juchů jachá a ztracené vajíčko je na světě. Nakonec jsme na testování vypotřebovali jen šest vajec a to šesté a páté už se dalo považovat za úspěch. Zblajzli jsme je s toasty a zeleninou. Jak málo stačí ke štěstí. :)

ztracene_vejce.jpg

zastrene_vejce.jpg
vse_je_venku.jpg

Můj facebook

Autor: Anna; Grosmanová | pátek 9.11.2012 12:55 | karma článku: 20.21 | přečteno: 2597x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 17.79 | Přečteno: 266 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 27.47 | Přečteno: 403 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.74 | Přečteno: 180 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.21 | Přečteno: 9222 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
Počet článků 176 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3356
grosmanova.blog.idnes.cz
Anna Grosmanová? Cože, kdo? Studovala kvalitu produkce, před dlouhými lety psala foodblog, začala podnikat s vývary, provázet turisty po Praze a momentálně je na mateřské. Jinak řečeno, miluje vaření a nové výzvy. Hurá do toho!

___________ FACEBOOK: grosmanova.blog.idnes.cz

Instagram: @foodpioneer

WEB: www.foodpioneer.cz

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...